ORDER – SERVICE
Vare sig ni har små jobb ibland eller ständigt ett flöde av mindre servicejobb, så är modulen ORDER en viktig kugge i er verksamhet.
Med modulen kan ni lätt lägga in nya order, göra resursplanering och ha kontroll över kostnader och tid. Ni får full kontroll över vem och vad som utför ordern, nerlagd tid, inköpt material och egenkontroller med foto, sparas för respektive order. Det går lätt att följa vad man kommit överens om, om det sker avvikelser och ändringar eller tilläggsarbeten.
Varje montör får bra stöd med order -appen och sparar massor av tid på onödigt administrativt arbete. Det går lätt att kommunicera med kunden, vid ändringar, hinder eller avvikelser.
Kunden kan enkelt acceptera beställningar med bank-id, och får med automatik en uppföljning när ordern är avslutad.
Systemet bevakar också garantier, hanterar spårbarhet på levererat material.
Ni som administratör kan sätta regler som att varje montör måste registrera sin arbetstid per dag, och då skall egenkontroll vara ifylld.
Systemet kopplas mot lönehantering, prognos och KAM.
Med portalen ”lägg en order” kan ni ge kunderna en egen inloggning så dom kan ge er uppdrag med mindre administration för er.
Som administratör kan ni ge färdiga inköpslistor till montören, för att underlätta materialinköpen.
Systemet kopplas ihop med ert bokföringssystem, så både kvitton, inköps fakturor hämtas och sparas för varje order. Det kan vara underlag vid fakturering.
Följande funktioner kan ni göra i modulen:
- Se övergripande orderplanering fördela resurser på personal.
- Skapa fakturaunderlag
- Meddela kund om ändrad tid,
- Boka möten med kund, videomöte, chatt etc.
- Skapa äta-jobb via app
- Ta betalt via Swish-funktion.
- Bifoga kvitton, leverantörsfakturor från bokföringssystemet.
- Skapa egenkontroller, foton, mm för varje order.
- Registrera nerlagd tid för respektive order, lägga in resor.
- Skicka orderbekräftelse på uppdrag som kund godkänner via bank-id.
- Skapa tvingande åtgärder som att egenkontroller måste fyllas i varje dag innan registrering av arbetstid.
- Koppla arbetstid till lönesystemet.
- Ge kunden med automatik hur bolaget har jobbat med miljö och klimatpåverkan för utförda servicejobbet. Beräknad körning med bil, och hantering av sopor, och minska spill från jobben.
Kontakta oss för en demo och genomgång av systemet.